ماساژ صورت ماساژ صورت

mycustomer

ماساژ صورت

از طريق ماساژ صورت، تنش دور فك در پوست سر آزاد مي شود. گردش خون افزايش مي يابد و بافت صورت تحريك مي شود و كمك به جريان لنفاوي و ايجاد نفوذ عميق تر كرم هاي موضعي و سرم مي كند.

 همچنين در نظر بگيريد كه صورت شما صدها نقطه فشاري دارد و هر يك از آن ها مربوط به قسمت ويژه اي از بدن هستند. با ماساژ دادن صورت خود، توانايي شما در درمان بيماري هاي مختلف به وسيله انگشتانتان بهتر مي شود.

تكنيك لذت‌بخش براي كند كردن روند پيري و بهبود گردش جريان خون در صورت است. ماساژ درست و اصولي مي‌تواند به‌عنوان يك روش كم‌خطر، بدون عارضه و جوان ساز به كار گرفته شود. طب سنتي شرق با ابداع اين راهكار درماني، به تقويت عضلات و ورزش ماهيچه‌هاي صورت كمك شاياني كرد. با گنجاندن ماساژ صورت در ليست برنامه‌هاي روزانه، مي‌توان نتايج قابل قبولي گرفت و آثار پيري همچون چين‌وچروك و افتادگي پوست را از بين برد.

 

آموزش ماساژ

براي ماساژ ناحيه صورت نياز به لوازم خاصي نخواهيد داشت. بااين‌حال استفاده از روغن‌هاي مخصوص ماساژ به تقويت فوايد ماساژ كمك مي‌كند. توصيه مي‌شود پيش از ماساژ، صورت خود را شستشو داده و دست‌ها را نيز با آب و صابون ضدعفوني كنيد.

 

در مرحله اول از ماساژ صورت لازم است كف دست‌هاي تميز را بر روي چشم‌ها قرار داده و با ايجاد يك فشار ملايم، آن را به آهستگي برداريد.

سپس شست خود را بر روي چانه قرار داده و با حركت‌هاي چرخشي ماساژ دهيد.

براي ماساژ منطقه پيشاني، با كف دست آن را از رأس بيني تا خط رويش مو ماساژ دهيد.

ماساژ صورت را مجدداً از رأس بيني آغاز كرده و با انگشت شست و اشاره به‌صورت نيشگون وار تا انتهاي ابروها بكشيد.

در قدم بعد گونه‌ها را به آهستگي به سمت بالا بكشيد و 30 ثانيه نگه‌داريد.

با قرار دادن انگشت اشاره و مياني در اطراف سوراخ‌هاي بيني، آن‌ها در جهت استخوان‌هاي گونه و بالاتر از آن تا انتهاي شقيقه بكشيد. اين حركت را به‌صورت دايره‌وار انجام دهيد.

بعدازاين به سمت قسمت‌هاي فوقاني پيشاني برويد. نوك سه انگشت را بر روي اين بخش قرار داده و به سمت شقيقه‌ها و قسمت‌هاي زيرين بكشيد.

ماساژ صورت را مجدداً از نقطه شروع ابروها آغاز كرده و تا انتهاي شقيقه‌ها دهيد.

براي ماساژ لب‌ها، انگشت اشاره خود را در قسمت مياني لب قرار داده و به سمت گوشه‌هاي آن بكشيد. بهتر است حالت كشش را براي 30 ثانيه حفظ كنيد.

براي ماساژ چانه نوك انگشت سبابه را در مركز آن قرار داده و سپس به سمت استخوان‌هاي گونه بكشيد. كشش را براي 30 ثانيه حفظ كنيد.

در آخرين مرحله ، كف دست را روي استخوان‌هاي گونه قرار دهيد و به سمت شقيقه و گوش‌ها مالش دهيد.

 

فوايد ماساژ صورت

ماساژ صورت با ورزش دادن عضلات صورت و بافت نرم پوست، به ايستايي و خاصيت ارتجاعي پوست كمك مي‌كند. مهم‌ترين مزيت ماساژ نواحي صورت را مي‌توان در بهبود عوارض پوستي همچون آكنه، شلي، افتادگي و حتي دردهاي شكل‌گرفته در ناحيه پيشاني دانست. ساير فوايد ماساژ را در موارد زير خلاصه مي‌شود.

 

كاهش دردهاي سينوسي از طريق تخليه مخاط، تسكين سردرد و افزايش گردش خون

سفت شدن پوست و افزايش درخشندگي آن

كاهش استرس و تنش‌هاي پوستي

بهبود جاي زخم و اسكار

افزايش گردش خون در پوست و كاهش آكنه

ماساژ صورت مؤثر در كاهش درد ناشي از التهاب مفصل فك و قفل شدن آن

افزايش قدرت جذب پوست در زمان استفاده از محصولات مراقبتي و بهداشتي

افزايش ضخامت عضلات و رفع چين‌وچروك و افتادگي پوست

تحريك سلول‌هاي پروتئين ساز براي مبارزه با آثار پيري

 

سخن پاياني

ماساژ و حركت دست بر روي اجزاي مختلف صورت مي‌تواند به بهبود گردش جريان خون كمك كند. همچنين مي‌توانيد عضلات صورت را تقويت كرده و از اين طريق چين‌وچروك و آثار پيري را برطرف كند. توصيه مي‌شود ماساژ نواحي صورت را با دست‌هاي تميز و بر روي پوست بدون آرايش انجام دهيد.

همان طور كه گفته شد ماساژ صورت يك روش درماني زيبايي براي كند كردن روند پيري است، اگر پيري و ايجاد شدن چين و چورك صورت يكي ار نگراني هاي شماست به شما توصيه مي كنم مقاله روش هاي درمان چين و چروك  را از دست ندهيد .


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/13 ساعت: ۱۵ توسط:mycustomerr :